ΠΕΜΠΤΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ 2021
ΑΤΑΡΑΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΙΟ ΘΡΑΣΣΟΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΣΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ Η ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΞΕΝΑΓΗΘΟΥΝ ΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΣΚΑΦΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ...
ΦΥΣΙΚΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΜΑΖΕΜΕΝΟΣ ΕΚΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΕ ΕΝΤΟΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ...
ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΙΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ
ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ, ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ
ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ
ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΡΕΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑ
ΤΗΣ ΑΠΟ 4.3.2020 ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΕΣ, ΚΑΤΟΠΙΝ
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΚΑΣ) ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ Η
ΥΠΟΒΛΗΘΕΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Η ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΤΩΝ
ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙΣΩΝ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ, ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ, ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ,
ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΣΤΟ 92%. ΣΥΝΕΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ
ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ, ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ
ΑΥΤΟΝ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ
ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ
ΤΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ.
ΜΕΝΔΩΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: ΤΟ ΣΤΕ ΔΙΚΑΙΩΣΕ ΤΗΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ
ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΚΑΙ
ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΞΕΦΡΑΣΕ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ.
«Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ UΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ
ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» ΔΗΛΩΣΕ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΣΕ: «ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΕΚΡΙΝΕ, ΟΤΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 24 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥΟΥΣΑ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΡΑΝΑΔΑΣ, ΤΗΣ
ΒΑΛΕΤΑ, ΤΗΣ UNESCO. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΟΥΝ ΜΕ ΒΑΣΗ
ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ».
Άρθρο της 2/7/2021 στη Frankfurter Allgemeine για τις αρχαιότητες
του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τίτλο "Η Ελλάδα «αδειάζει» τα μνημεία της. Το
σκάνδαλο του μετρό Θεσσαλονίκης".
ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΑ
Σημεία του άρθρου που υπογράφει ο Αγγελος Χανιώτης:
Το 2013, η συντηρητική κυβέρνηση αποφάσισε να αποδομήσει, να
μεταφέρει και να επαναφέρει αργότερα το μνημειακό σύνολο. Το 2017, η επόμενη
κυβέρνηση της αριστεράς, αποφάσισε να αφήσει τις αρχαιότητες στη θέση τους και
να ολοκληρώσει τον σταθμό μετά την ολοκλήρωση των υπόλοιπων σταθμών της γραμμής
(τέλος 2020). Όταν οι συντηρητικοί επανήλθαν στην κυβέρνηση, το 2019, αρνήθηκαν
να εφαρμόσουν αυτή την απολύτως εφικτή τεχνικά λύση. Η αποδόμηση, μεταφορά και
αργότερα επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων υποτίθεται ότι θα επιτάχυνε την ολοκλήρωση
του έργου του Μετρό (τέλος 2023). Το αποτέλεσμα ήταν η περαιτέρω καθυστέρηση.
Διάφορες οργανώσεις προστασίας του περιβάλλοντος και του πολιτισμού προσέφυγαν
κατά της απόφασης αυτής στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας. Το δικαστήριο
αποφάσισε τον Μάιο 2021 (με ψήφους 13-12) ότι η απόσπαση είναι νόμιμη. Αυτό
οδήγησε σε άλλο ένα κύμα διαμαρτυρίας από την Europa Nostra, την ένωση για την
προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης, καθώς και από περισσότερους
από 200 ιδιαίτερα επιφανείς Βυζαντινολόγους, αρχαιολόγους, ιστορικούς και
αρχιτέκτονες, μεταξύ αυτών τον Peter Brown, τον εισηγητή του όρου «ύστερη
αρχαιότητα», τον Hermann Parzinger, πρόεδρο της Europa Nostra, την Dame Averil
Cameron, καθηγήτρια Βυζαντινής Ιστορίας στην Οξφόρδη, τον ιστορικό Mark Mozower,
και τον αρχιτέκτονα του Harvard Rafael Moneo, που του απονεμήθηκε φέτος ο
Χρυσός Λέοντας της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής. Σε μια ανοιχτή επιστολή προς τον
Πρωθυπουργό της Ελλάδας, στις 13 Μαίου 2021, συνέκριναν την πιθανή καταστροφή
του μνημειακού συνόλου με τον βομβαρδισμό του Παρθενώνα από τον Μοροζίνι το
1687.
Το σχέδιο της απόσπασης, που εγκρίθηκε από το Κεντρικό
Αρχαιολογικό Συμβούλιο τα μέλη του οποίου είναι διορισμένα από την κυβέρνηση,
είναι αναλυτικό μόνο ως προς την αποδόμηση και την μεταφορά του μνημειακού
συνόλου. Για το πώς θα επανατοποθετηθεί και πόσο θα κοστίσει αυτό, δεν το
γνωρίζει κανείς. Το 2012, σε εφαρμογή ενός παρόμοιου σχεδίου, τμήμα της ίδια
κεντρικής οδού περίπου 40 μ., που είχε ανασκαφεί σε γειτονικό σταθμό,
αποσπάστηκε. Η επανατοποθέτησή του κρίθηκε τελικά αδύνατη. Η υποψία είναι
προφανής: ακόμη κι αν το μνημειακό σύνολο «αντέξει» την αποδόμησή του, η
επανατοποθέτησή του μπορεί να ακυρωθεί από διάφορες αιτίες (κόστος, ασφάλεια,
διακοπή της λειτουργίας του μετρό κλπ). Κι αν είναι εφικτή η μερική
επανατοποθέτηση, θα έχει απωλέσει για πάντα την αυθεντικότητα που απαιτείται
για έναν αρχαιολογικό χώρο της UNESCO.
Γιατί επιμένει στην απόφασή της η κυβέρνηση; Για στενούς
κομματικούς λόγους: δεν θέλει να εφαρμόσει μια τεχνική λύση που ετοίμασε η
σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση. Αξιοσημείωτο είναι ότι η σημερινή Υπουργός
Πολιτισμού, που προωθούσε την απόσπαση των αρχαιοτήτων παρά τις διαμαρτυρίες
από το 2013, αρχικά ως Γενική Γραμματέας και από το 2019 από τη θέση της
Υπουργού, δεν έχει επισκεφτεί ποτέ την ανασκαφή, δηλαδή έναν από τους
σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα.
Η ζημιά που θα προκληθεί από την απόσπαση των αρχαιοτήτων θα
είναι πολύ μεγάλη, όχι μόνο για τις ίδιες τις αρχαιότητες. Η αξιοπιστία της
Ελληνικής Πολιτείας ως προστάτη της πολιτιστικής Κληρονομιάς θα κλονιστεί.
Ποιος θα πάρει στα σοβαρά τις προσπάθειές της για επανένωση των γλυπτών του
Παρθενώνα; Γιατί το θέμα αφορά και τους ευρωπαίους πολίτες; Καταρχάς, το
μνημειακό σύνολο της Θεσσαλονίκης δεν είναι τοπικής εμβέλειας, αλλά τμήμα της
κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η Θεσσαλονίκη εκείνους τους αιώνες
ήταν μια πολυεθνική πόλη, για σύντομο χρόνο μια από τις πρωτεύουσες της
Ρωμαϊκής (Βυζαντινής) Αυτοκρατορίας που ενοποιούσε μεγάλο τμήμα της σημερινής
Ευρώπης και για αιώνες η πιο σημαντική πόλη των Βαλκανίων. Δεύτερον, το έργο
του μετρό, που απειλεί να οδηγήσει στην αποδόμηση του μοναδικού αρχαιολογικού
χώρου, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δηλαδή από τους
ευρωπαίους φορολογούμενος. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που είναι
υποχρεωμένη με βάση το καταστατικό της να λαμβάνει υπόψη της περιβαλλοντικά και
πολιτιστικά ζητήματα, δεν ενημερώθηκε ποτέ για την αρχαιολογική ανακάλυψη.
Τρίτον, το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης υπονομεύει τις βασικές αρχές της
πρωτοβουλίας New European Bauhaus της Κομισιόν. Η πρωτοβουλία «καλεί όλους τους
Ευρωπαίους να φανταστούν και να χτίσουν από κοινού ένα βιώσιμο και
συμπεριληπτικό μέλλον, όμορφο για τα μάτια, το νου και την ψυχή μας».
Στόχος του προγράμματος είναι να δημιουργήσει μια γέφυρα μεταξύ
επιστήμης/τεχνολογίας και τέχνης/πολιτισμού και να «κινητοποιήσει σχεδιαστές,
αρχιτέκτονες, μηχανικούς, επιστήμονες, φοιτητές και δημιουργικά μυαλά σε όλους
τους κλάδους για να μπορέσουν να φανταστούν ξανά ένα βιώσιμο τρόπο ζωής στην
Ευρώπη και όχι μόνο». Η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων πρέπει να
δουν αυτό τον σταθμό του υπόγειου σιδηρόδρομου ως πρόκληση για να γίνει
πραγματικότητα αυτή η σύζευξη της τεχνολογίας (κατασκευή ενός σύγχρονου σταθμού
μετρό) και πολιτισμού (διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς).
ΠΗΓΗ: https://www.facebook.com/groups/439426772838582/posts/4094694233978466/
ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:
ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΥΧΗ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΛΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΕΣΜΑ) ΚΑΙ ΙΘΥΝΩΝ ΝΟΥΣ ΣΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΑΝΟΛΗΣ ΚΟΡΡΕΣ (ΦΩΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ) ΕΝΩ Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΡΕΣ (ΦΩΤΟ ΔΕΞΙΑ) ΕΚΠΟΝΗΣΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ...
===================================================================
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ